Ajánlott WordPress SEO bővítmények

[Ezt a cikket 7 perc elolvasni.]

A keresőoptimalizálás egy igen komplex téma, amely rengeteg tényezőt foglal magába. A szakembereknek sem könnyű folyamatosan naprakésznek lenni a legújabb trendekkel, egy témában laikus, egyébként is elfoglalt menedzsertől pedig nem várható el, hogy a legújabb SEO technikákat alkalmazza.

Mint sok más esetben, úgy itt is segítséget nyújthat az, ha WordPress alapú weboldalt használsz, hiszen más is felismerte már ezt a problémát. Épp ezen helyzetre kínálnak megoldást az úgynevezett SEO bővítmények.

Ezek legfőbb feladata, hogy a technikai és az on-site (on-page) keresőoptimalizálási feladatok elvégzését megkönnyítsék. Kevésbé zsargonosan ez azt jelenti, hogy képesek az oldal infrastruktúráját optimalizálni és segítenek az oldalak tartalmait a legkorszerűbb keresőoptimalizálási szempontok szerint módosítani.

Ebben a bejegyzésben több SEO bővítményt is bemutatok neked. Ezek közt lesznek olyan komplex szoftverek, melyek a lehető legtöbb funkciót nyújtják, míg mások csak egy-egy feladat elvégzésére alkalmasak.

#1 Yoast SEO

Mi mással is kezdeném, mint a manapság legnépszerűbb keresőoptimalizálási pluginnal, a Yoast SEO-val.

A több, mint 5 millió letöltés és több, mint 10000 ötcsillagos értékelés azt hiszem, hogy magáért beszél. A Yoast a bővítmény mellett egy igen informatív blogot és egy igen népes SEO fórumot is üzemeltet, így extra segítséget nyújtva a plugin használóinak.

Nézzük azonban, hogy mit is nyújt maga a bővítmény. A főbb funkciók:

  • Képes XML oldaltérképet generálni, ami segít a keresőrobotok számára feltérképezni a weboldalad.
  • Javaslatokat tesz a szöveges tartalmak optimalizálására
  • Segít a Google keresések közti megjelenésed testreszabására
  • Jelzi, ha duplikált tartalom található a weblapodon
  • Segít más SEO eszközök, például a Google Search Console bekötésében és hitelesítésében

A bővítményből prémium verzió is létezik, mely még több funkciót biztosít számodra. Összességében azt tudom elmondani, hogy a Yoast egy jó kiindulópont kezdők számára, nagyban meg fogja könnyíteni a keresőoptimalizálási tevékenységedet.

#2 Rank Math

A Rank Math a trónkövetelő a SEO bővítmények világában. Egy egészen új bővítményről van szó, amiből a Yoast-hoz hasonlóan elérhető prémium verzió, azonban már az alapverzió is olyan széleskörű funkcionalitással rendelkezik, amelyért máshol fizetned kellene. A cikk írásának időpontjában legalább 3 másik SEO plugin helyettesítésére képes.

Mindazt tudja amit a Yoast is kínál, de ezen felül a következőkre is képes:

  • Moduláris a felépítése, tehát amelyik funkcióra nincs szükséged azt kikapcsolhatod, így erőforrásokat takaríthatsz meg
  • Átirányítási funkciójával, átirányíthatod a weblapra érkező látogatókat
  • Monitorozza a 404-es hibákat
  • XML oldaltérkép, ami automatikusan beküldésre kerül a kompatibilis eszközök felé
  • Támogatja a Google-ben megjelenő “snippet” tartalmakat
  • Automatikus title és és alt tag kitöltés képek esetén
  • Morzsamenü (breadcrumbs) generálás
  • Egyszerű migráció más eszközökből

Ez egy igazi minden az egyben bővítmény, így ha már most is több seo plugint használsz a weblapodon, akkor érdemes lehet megvizsgálnod, hogy kiválthatod-e ezeket eggyel.

#3 Redirection

Most, hogy ismerünk két széleskörűbb funkcionalitással rendelkező bővítményt, haladjunk tovább azokkal, amelyek egy-egy specifikus probléma megoldására lettek kitalálva.

A Redirection egy nagyon egyszerű plugin. A feladata, hogy átirányítsa egyik url-ed egy másikra.

Hogy miért lehet erre szükség? Ha új url-t kapott egy aloldalad és szeretnéd a régi url-re érkezőket tovább irányítani. Ha átköltöztetted a weblap egészét, vagy részét és nem szeretnéd, hogy 404-es hibát kapjanak a látogatók. Vagy az is előfordulhat, hogy a látogatók gyakran elgépelnek egy url-t, ilyenkor is beállíthatsz egy átirányítást.

#4 Broken Link Checker

Újabb egy funkcióra kihegyezett bővítmény. A Broken Link Checker feladata, hogy felkutassa és kilistázza a weboldaladon található törött linkeket.

Mi az a törött link? Olyan link amely nem mutat sehova. Ez több okból is fakadhat, leggyakrabban elgépelés áll a hiba hátterében, de az is előfordulhat, hogy megszűnt a cél url.

A plugin nem csak az oldalakat és bejegyzéseket fésüli át, hanem többek közt a kommenteket és az egyedi mezőket is. Egyetlen hátránya, hogy folyamatosan fut a háttérben így érdemes lehet időnként weboldal karbantartás alkalmával elvégezni egy-egy vizsgálatot, majd kikapcsolni, hogy ne használjon feleslegesen erőforrásokat.

#5 Easy Table Of Contents

Felhasználói szempontból sem hátrányos, ha van egy tartalomjegyzék a bejegyzéseid kezdetén, hiszen könnyebben átfésülhetik az oldalt a látogatók és segít a navigációban is. Ez azonban önmagában nem indokolná, hogy benne legyen ebben a felsorolásban.

Ami miatt megemlítettem, az az, hogy a Google már felhasználja az oldalakon található tartalomjegyzékeket és a keresési oldalon gyakran megjelelenít azok közül néhányat. Ezzel figyelemfelkeltőbbé és informatívabbá teheted az oldalad megjelenését ezzel értékes kattintásokat szerezve.

#6 Shortpixel

A Shortpixel tömöríti és optimalizálja a weboldaladon található képeket. Ez azért fontos, mert a nagy felbontású képek jellemzően nagyobb méretűek és hosszabb ideig tart a letöltésük. Tömörítéssel ezt a méretet csökkenthetjük, ezzel gyorsabb betöltési sebességet elérve.

Ezen kívül elég sok funkcióval rendelkezik a bővítmény. Többek közt segít átkonvertálni a képeit jobb tömörítéssel rendelkező formátumokba. Automatikusan elvégzi a frissen feltöltött képek tömörítését és képes retina felbontású képeket generálni az Apple eszközök számára.

#7 Rel NoFollow Checkbox

Faék egyszerűségű, de mégis kiemelt fontosságú funkciót kapunk a Rel NoFollow Checkbox telepítésével. A weboldaladon elhelyezett linkekhez adhatsz “nofollow” attribútumot. Mivel az oldalra mutató linkek nagyon fontos tényezők a Google rangsorolási algoritmusában, így ezzel megakadályozhatod a “linkerő” átadását. Így jelezve a Google számára, hogy nem szeretnéd, ha a másik oldalra mutató linked bármiféle keresőoptimalizálási előnyt adna a másik weboldal számára.

Mikor lehet erre szükség? Kommentekben elhelyezett linkek esetén, Közösségi média oldalakra mutató linkeknél, vagy például hirdetéseknél is szokás alkalmazni.

Ha tetszik, mutasd meg másoknak is: