A fehér képernyős probléma megoldása

[Ezt a cikket 3 perc elolvasni.]

A legtöbb WordPress felhasználó találkozott már a jól ismert “fehér képernyős” problémával, azaz amikor a kezdőlap – vagy éppen a vezérlőpult – helyett csak egy üres fehér képernyő köszön vissza. Ilyen esetben nincs semmi hibaüzenet amin el lehetne indulni és sokszor nem is egyértelmű, hogy mi is áll a probléma hátterében. Előfordulhat, hogy egy plugin aktiválása után találkozunk vele, de előidézheti egy új téma aktiválása, egy rossz helyre beillesztett PHP kód, de jelezheti akár az oldal fertőzöttségét is.

Ugyan a problémát nem is tudjuk vele megszüntetni, de könnyedén képet kaphatunk arról, hogy hol is érdemes nézelődni, ha aktiváljuk a WordPress beépített hibakereső módját. Alapértelmezetten nem szeretnénk látni a PHP kódokkal kapcsolatos értesítéseket/hibákat, mivel belerondítanak oldalunk szépségébe, viszont ilyen esetben nagyon hasznosak tudnak lenni a jelzések, hiszen segíthetnek abban, hogy merre is van a valódi probléma.

A hibakeresés aktiválásához mindössze a wp-config.php fájlt kell letöltenünk és szerkesztenünk, majd a módosítás végén vissza kell másolnunk FTP-re. A letöltött fájlt megnyithatjuk akár egyszerű jegyzettömbbel is, de én ajánlom a Notepad++ beszerzését és telepítését. Nagyon sokoldalú kis program és a jövőben is hasznos társunk lehet hasonló módosítások elvégzésekor.

Keressük meg a következő sort:

define('WP_DEBUG', false);

Módosítsuk a következőképpen:

define('WP_DEBUG', true);

Ha készen vagyunk, akkor mentsünk és másoljuk fel FTP-re (írjuk felül a régi verziót).

Ezután ha újratöltjük a weboldalunkat, akkor a korábbi fehér képernyő helyett meg fognak jelenni a hibaüzenetek, amik remélhetőleg segíteni fognak a probléma forrásának feltárásában. Akkor sincs gond, ha a hibaüzenet számunkra nem sokat árul el, hiszen legtöbb esetben egy egyszerű Google keresés is a segítségünkre lehet (persze az angol nyelvtudás erősen ajánlott). Ha a keresés sem vezet eredményre, akkor a kimásolt hibaüzenetet egy WordPress szakmai fórumba betéve érdemes próbálkoznunk (ajánlom a bal oldalsáv alján található WordPress Facebook csoportot vagy a Prohardver fórumot, nagyon segítőkész közösség van jelen mindkét platformon).

A diagnosztika végén ne felejtsük el visszaállítani a wp-config.php fájlban végzett módosításokat (tehát true-ról false-ra a WP_DEBUG-ot)!

Fontos még megjegyezni, hogy ha a fehér képernyőt egy általunk végzett tevékenység idézte elő (például egy bővítmény telepítése), akkor első lépésként érdemes lehet megpróbálni visszavonni a módosítást, vagy éppen törölni a telepített témát, bővítményt FTP-n keresztül.

Ha tetszik, mutasd meg másoknak is: