A PHP memórialimit megemelése WordPress oldalunknál

[Ezt a cikket 3 perc elolvasni.]

Nagyon sokan kérdezitek különböző WordPress-es csoportokban és fórumtémákban, hogy mi a teendő a következő hibaüzenet esetén: “Fatal error: Allowed memory size of X bytes exhausted”. Ezután pedig egy PHP fájl elérési útvonala következik a hibaüzenetben, a végén pedig, hogy mennyi memóriát próbált meg lefoglalni a folyamat az engedélyezett limiten túl. Az üzenet természetesen minden oldal esetében más, egyedül az “Allowed memory size of X bytes exhausted” az árulkodó, ebből egyértelműen lehet tudni, hogy mi is a probléma.

Arról van szó mindössze, hogy az oldal vagy éppen egy telepített bővítmény/sablon memóriahasználata túllépte a szerveren aktuálisan engedélyezett limitet, ami az “X bytes” a hibaüzenet elején. Ez az érték könnyedén átváltható MB-ra, hogy érthetőbb legyen a dolog. Tehát ha 67108864 byte az engedélyezett limit, akkor ez bizony mindössze 64MB, ami igen kevés, főleg ha sok plugint vagy egy komplex sablont használunk.

Ilyen esetben több dologgal is próbálkozhatunk, mert sok tárhelyszolgáltató alapértelmezetten korlátoz (minimális memóriahasználatot engedélyez), de nem tiltja ennek a manuális megemelését. Erre mutatok néhány bevett módszert.

Amit legelőször érdemes megpróbálni az az, hogy beszúrjuk a következő sort a wp-config.php fájl végére (a “define(‘WP_DEBUG’, false);” sor alá):

define('WP_MEMORY_LIMIT', '256M');

Mint látható, 256MB-ra emeljük a PHP szkriptek memóriahasználati limitjét.

Amennyiben a fenti sor nem működne és a hibaüzenet továbbra sem változik úgy megpróbálhatjuk hozzáadni a következő sort a .htaccess fájlunk végére:

php_value memory_limit 256M

Ha van php.ini fájl a weboldalunk gyökerében, akkor ott is tudjuk változtatni a memória limit értékét a következő kódsor beillesztésével:

memory_limit = 256M ;

Ha a fenti módszerek közül egyik sem vezet eredményre, akkor sajnos nem marad más, mint az, hogy kapcsolatba lépjünk a tárhelyszolgáltatóval és kérvényezzük, hogy emeljék meg a limitet a weboldalunk számára. Általában probléma nélkül eleget szoktak tenni ennek a kérésnek (ha nem így lenne, akkor érdemes megfontolni a szolgáltatóváltást). Amíg várunk az intézkedésre, addig ideiglenesen megoldást jelenthet, ha a hibaüzenet elérési útvonalában szereplő bővítményt (már ha az okozza a gondot) kikapcsoljuk FTP-n keresztül. Ehhez elég csak átnevezni a bővítmény könyvtárának nevét a “wp-content/plugins “mappában. Ezután valószínűleg az oldal életre kel és folytathatjuk a munkát.

Ha tetszik, mutasd meg másoknak is: